Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників в ЗНО на 201-2018 н.р.

                                                                                           Затверджено:
                                                                                                                                          рада РМК
                                                                                                                                          протокол № 2 від 10.10.2017р.

Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників
в ЗНО з іноземних мов на 2017-2018 н.р.
п/п
Зміст заходів
Термін виконання
Виконавець

1
Проаналізувати та розглянути результати ДПА та ЗНО з іноземної мови на засіданнях РМО та ШМО, педагогічних радах.

до 10.09.2017
керівники шкіл, керівники РМО, керівники ШМО

2
Розробити заходи щодо покращення результатів ЗНО з іноземної мови.

до 15.10.2017
керівники шкіл, керівники РМО, керівники ШМО

3
Організувати ознайомлення вчителів, батьків, учнів із загальною інформацією щодо ЗНО учнів. Опрацювати нормативну базу.

постійно

керівники шкіл,




4
Вчителям-предметникам, класним керівникам здійснювати уважне вивчення профорієнтаційних нахилів учнів з метою оптимального вибору предметів тестування та подальшого самовизначення учнів відповідно до їхніх пізнавальних можливостей, соціальної адаптації. Створювати умови для оптимальної реалізації випускниками свого освітнього й особистісного потенціалу.




постійно

вчителі-предметники, класні керівники, практичні психологи
5
Організувати роботу вчителів та учнів щодо підготовки до ЗНО.

постійно
керівники шкіл

6
Організувати надання консультативної допомоги з питань формування психологічної готовності учнів до ЗНО.

постійно
практичні психологи

7
Здійснювати моніторинг якості викладання іноземної мови у старшій школі.

постійно
керівники шкіл

8
Здійснювати моніторинг якості знань учнів з чотирьох видів мовленнєвої діяльності(говоріння, аудіювання, читання, письмо).

постійно
зав. РМК, керівники шкіл

9
Проводити тренування в умовах, наближених до умов проведення ЗНО. За результатами їх виконання здійснювати моніторинг, глибоко аналізувати .

постійно

вчителі-предметники

10
Використовувати тестування як навчальний прийом і як контрольну форму перевірки знань та умінь учнів.


постійно
вчителі-предметники

11
Провести організаційне засідання методичної ради щодо проведення ЗНО випускників.


березень - 2018

зав. РМК

12
Вивчати  та популяризувати систему роботи учителів іноземної мови з успішної підготовки учнів до ЗНО, ДПА, предметних олімпіад, турнірів, конкурсів.

постійно

зав. РМК, керівники шкіл

13
Продовжувати проводити районні моніторинги навчальних досягнень учнів та розробляти корекційні заходи за результатами моніторингів.

постійно

зав. РМК
14
Проводити постійно діючий практичний семінар учителів англійської мови.

постійно
зав. РМК
15
Розробити плани самоосвітньої діяльності вчителів щодо підготовки учнів до ЗНО.
до 15.10.2017
вчителі-предметники
16
Організувати соціально-психологічні тренінги для учнів-випускників.
постійно
практичні психологи
17
Здійснювати постійний контроль щодо підготовки учнів до ЗНО.
постійно
керівники шкіл

18
Неухильно дотримуватися об’єктивності оцінювання знань учнів відповідно до критеріїв оцінювання.

постійно
вчителі-предметники

19
Підвищувати ефективність кожного уроку, широко використовувати інтерактивні методи навчання.
постійно
вчителі-предметники


20
Пожвавити роботу з обдарованими та здібними учнями. Посилити відповідальність за підготовку та результативність їх участі в олімпіадах, конкурсах, МАН.

постійно
керівники шкіл, вчителі-предметники

21
Широко використовувати практичне виконання тестових завдань вчителями англійської мови.

постійно

зав. РМК
22
Заохочувати вчителів виконувати тестові завдання в онлайн-режимі.

постійно
зав. РМК

23
Розробити методичні рекомендації для вчителів іноземної мови щодо підготовки учнів до здачі ЗНО.

до 20.11.2017
зав. РМК, члени районної творчої групи, вчителі іноземної мови

24
Організувати діагностичні заходи для підготовки до професійного визначення учнів та здачі  ЗНО.

постійно
керівники шкіл, практичні психологи
25
Оформити стенди «Підготовка до ЗНО»

до 10.03.2018
керівники шкіл

26
Оформити та поновити матеріали динамічних стендів в кабінетах іноземної мови.


постійно
вчителі-предметники
27
Скласти графік консультацій по підготовці до ЗНО-2018.
до 10.03.2018
керівники шкіл

28
Провести анкетування учнів 11-го класу з питання вибору навчальних предметів для здачі ЗНО.

до 20.10.2017
керівники шкіл, вчителі-предметники


                                                                                                         



                                                                                                             Затверджено:
                                                                       рада РМК
                                                                                                        протокол № 2 від10.10.2017р.
Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників в ЗНО з історії України на 2017-2018 н. р.
п/п


  Формування  (вмінь) компетентностей  учнів на уроках історії
Заходи
1
На уроках історії сприяти накопиченню знань про основні
події, явища та процеси, їх давніші та сучасні інтерпритації.
Дирекції школи :
розглянути  та проаналізувати на  педагогічній раді ,  засіданнях МО результати  ДПА та ЗНО з історії України;
постійно  здійснювати  контроль та перевірку рівня знань з історії України. Провести один раз на семестр  письмові роботи  з тестовими завданнями;
оформити інформаційний стенд ЗНО-2018
2
На уроках використовувати активні   форми навчання: складання планів, графіків, таблиць, схем, побудова логічних ланцюжків подій, використання статистичних даних
Вчителям історії на  МО вивчити активні      форми    роботи на уроках і позаурочний час
3
Покращити роботу з історичними документами, вчити учнів розпізнавати час створення події про які йдеться, їх учасників.
Вчителям історії :
оснастити кабінети історії збірниками документів: « Історія України. Документи. Матеріали.»
4
Використовувати цифрові технології для пошуку потрібної історичної  та соціальної  інформації
Вчителям історії :
частіше використовувати на уроках історії  інтернет-ресурс
5
На уроках історії вчити учнів створювати вербальні і візуальні тексти, шукати надійні презентації
Вчителям історії :
вивчити сучасні електронні форми і методи роботи на уроці.
6
Покращити роботу над  ознайомленням з портретами               
видатних історичних осіб,                        діячів культури. Вчити учнів розпізнавати  їх.
Вчителям історії :
придбати у кабінет історії наочний посібник: «Видатні постаті в історії України»
7
Вчити :
образно мислити, працювати з репродукціями картин; готувати твори – проекти;  розпізнавати твори мистецтва, визначати їх авторів, час створення та значення їх як історичних джерел.
Рекомендувати учням, які складають ЗНО з історії України придбати збірники репродукцій творів мистецтва обов’язкові для розпізнавання
8
Покращити роботу з хронологією , формувати у дітей хронологічну компетентність.
Зобов’язати вчителів історії активізувати роботу над хронологією, виготовити сигнальні картки і складати з учнями хронологічні таблиці.
9
Виховувати:
 культуру, самосвідомість, розуміння ролі культури у суспільстві, важливість міжкультурного спілкування і співробітництва.
Частіше проводити краєзнавчі екскурсії під час яких вивчати архітектурні памятки рідного краю.
10
Розвивати :
здатність сприймати і розуміти інформаційне навколишнє середовище, критично його аналізувати і діяти в ньому відповідно до діючої в суспільстві комунікативної етики.
Проводити тренінги зі старшокласниками з питань розпізнавання психологічних маніпуляцій.
11
Формувати:
інформативну компетентність; уміння працювати з різними джерелами інформації; інтерпретувати різні джерела, визначати їх надійність. Виявляти і критично аналізувати розбіжності в позиціях авторів джерел.
Учителям вчити учнів працювати з різними джерелами інформації.
12
Розвивати :
уміння визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу і пояснення історичних подій та явищ; ставити запитання та шукати відповіді; розуміти можливість трактування минулого по - різному.
На початку кожного уроку виділяти ключові поняття теми, вивчити їх зміст та ознаки.

                                                                                                        


                                                                                                             Затверджено:
                                                                        рада РМК
                                                                                                               протокол №2  від 10.10.2017р.

Заходи
 щодо запобігання низької результативності учнів 11 класів
в ЗНО з математики на 2017-2018 н. р.
№ п/п
Заходи
Терміни виконання
Хто виконує
1.
Проаналізувати та розглянути результати ДПА та ЗНО з математики на засіданні РМО та ШМО та розробити заходи, щодо покращення результатів.
Вересень
До 10.09
Заступник директора з навчально-виховної роботи
2.
Дирекції школи:
а) спланувати план-завдання внутрішкільного контролю за станом викладання математики на 2017-2018 н. р., в якому визначити напрямки та вид контролю, об’єкт перевірки, термін та рівень контролю
2017-2018 н. р.
Директор школи, заступник з навчально-виховної роботи, керівник РМО
3.
Учителям математики:
а) опрацювати методичні рекомендації щодо вивчення математики в 2017-2018 н. р.;
б) проаналізувати типові помилки, які допустили учні при виконанні ЗНО 2017 року;
в) під час навчально-виховного процесу взаємовідносини з учнями будувати на принципах співробітництва, співпраці, довіри, взаємної поваги, розвивати пізнавальні інтереси і позитивне ставлення до навчання, підвищувати значущість знань і навчальної праці у свідомості школярів;
г) підвищувати ефективність кожного уроку. Включати повторення вивченого матеріалу у практичній діяльності;
д) застосовувати різні форми і методи роботи, які б сприяли підвищенню математичної грамотності учнів та знань теоретичного матеріалу;
е) у своїй роботі здійснювати диференційований та індивідуальний підхід до учня на уроці, враховуючи можливості кожної дитини;
є) на різних етапах уроку запроваджувати тестові технології перевірити рівень навчальних досягнень учнів;
ж) кожному вчителю математики 9-11 класів розробити систему зворотнього зв’язку з батьками учнів та ознайомити їх з новинками проведення ЗНО – 2018 н. р. та ДПА;
з) посилити роботу та здібними дітьми; посилити відповідальність за підготовку та результативність участі учнів в олімпіадах, конкурсах, МАН.
2017-2018 н. р.


Жовтень


Постійно







Протягом року












Грудень-квітень



Жовтень-березень
Учителі математики
































Звіт учителів на РМО

4.
На засіданнях ШМО розглянути питання про використання нових педагогічних технологій навчання з метою підвищення результативності навчання та розробити систему індивідуальних та колективних консультацій.
Жовтень
Керівники ШМО
5.
Методисту РМК обговорити питання результатів ЗНО – 2017 року на РМО
Серпень 2017
Методист
6.
Учителям ТГ організувати день консультацій молодим малодосвідченим учителям з питань методики та з теорії математики
Протягом року
ТГ
Фещенко Л.В.
7.
Учителям Березівського освітнього округу на РМО поділитись досвідом з підготовки учнів до ЗНО
Листопад
Кліщук В.В.
8.
Усім вчителям продовжити навчання в компенсаційній школі при ВАНО.
2017-2018 н. р.
Учителі математики
9.
Створити та оновити банк завдань та методичної літератури для підготовки дітей до участі в ЗНО.
До Листопада 2017 р.
Учителі математики

10.
Оновити інформаційний стенд ЗНО – 2018
Лютий
Заступники з навчально-виховної роботи
11.
Провести майстер-клас з учителями-предметниками  по застосуванню інноваційних технологій для розв’язування завдань ЗНО
Жовтень
Кліщук В.В.
12.
Заохочувати учнів  приймати участь  у пробних тестуваннях та конкурсах ( Кенгуру, Левеня), що змалечку привчить до культури заповнення тестових бланків
Протягом року
Учителі математики

13.
Рекомендувати учням проходити тести  ЗНО минулих років  в онлайн-режимі .
Протягом року
Учителі математики

14.
Привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, постійно контролюючи час, щоб максимально наблизити їх до умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання
Протягом року
Учителі математики

15
Розробити методичні рекомендації для вчителів математики шкіл району, щодо підготовки учнів до ЗНО з математики
До 27.09.2017р.
Творча група
16.
Систематично проводити консультації для учнів по розв’язуванню завдань ЗНО
Протягом року

17.
Ввести в план роботи творчої групи день консультацій для вчителів математики з метою інформування про зміни у проведенні ДПА та ЗНО
Вересень
Творча група
Фещенко Л.В.
18.
Для покращення результативності уроків математики вчителям звернути увагу на самоаналіз уроку. Членам творчої групи розробити орієнтовну схему самоаналізу  уроку
До 27.09. 2017р.
Творча група
19.
Розробити завдання для І етапу  Всеукраїнської олімпіади з математики
До 01.10.2017р.
Творча група
Видавнича діяльність
20.
Провести моніторинг якості знань учнів  5 класу з математики
Лютий
Методист






                                                                                                                                            Затверджено:
рада РМК
протокол № 1 від 5.09.2017р.
План
заходів щодо запровадження Концепції нової української школи у загальноосвітніх закладах І ступеня на 2017-2018 н.р.

№ з/п
Зміст заходів
Термін виконання
Відповідальний
Перша фаза(2016-2018рр.)
1
Розроблення плану дій із запровадження концепції нової української школи
вересень 2017р.
РМК

2
Ознайомлення з новими стандартами початкової школи, які складені на компетентнісний основі

протягом фази
РМК, учителі початкових класів

3
Ознайомлення зі змістом розвантажених планів і програм. Аналіз державних вимог до рівня підготовки учнів

протягом фази
РМК, керівники РМО, керівники ШМО, учителі початкових класів
4
Аналіз програм для 1-4 класів ЗНЗ району
протягом фази
РМК, керівники РМО, керівники ШМО


5
Опрацювання основних нормативних документів: методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу у початковій школі, орієнтовних критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи


протягом фази

РМК, учителі початкових класів
6
Продовження формування навчального середовища
постійно
адміністрація,учителі початкових класів

7
Проведення інструктивно-методичних нарад із учителями, які будуть  викладати за новими програмами

протягом фази

РМК

8
Організація та проведення РМО учителів початкових класів, учителів-предметників з питань впровадження нових навчальних програм

протягом фази

РМК
9
Проведення індивідуальних методичних консультацій
протягом фази
РМК
10
Організація самоосвіти педагогів
протягом фази
методична служба

11
Забезпечення соціально-психологічного супроводу впровадження концепції

протягом фази
РМК, практичні психологи ЗНЗ, соціальні педагоги ЗНЗ

12
Комплектування ЗНЗ фаховими періодичними виданнями, навчально-методичною літературою відповідно до нових програм

постійно
адміністрація ЗНЗ, бібліотекарі ЗНЗ
13
Запровадження компетентнісного та анти дискримінаційного підходу в початковій школі
постійно


адміністрація ЗНЗ


14
Ознайомлення батьків на батьківських зборах з різноманітними формами здобуття початкової освіти та особливостями вивчення навчальних предметів за новими програмами та підручниками


постійно
адміністрація ЗНЗ, учителі початкових класів

15
Початок роботи початкової школи за новими освітніми стандартами
серпень-вересень 2018р.
РМК, адміністрація ЗНЗ, учителі початкових класів

16
Проведення психолого-педагогічного консиліуму «Організація навчально-виховного процесу в адаптаційний період»

грудень 2017р.
РМК, практичні психологи, адміністрація ЗНЗ, учителі початкових класів
17
Проведення анкетування батьків учнів з метою виявлення проблем організації НВП
протягом фази
адміністрація ЗНЗ

18
Забезпечення активної співпраці вчителів з батьками, медпрацівниками школи, із шкільними психологами з метою збереження і зміцнення фізичного здоров’я

протягом фази
адміністрація ЗНЗ, учителі початкових класів
Друга фаза (2019-2022рр.)

19
Створення та постійне поповнення навчально-методичної бази кабінетів згідно з вимогами нових програм

протягом фази
адміністрація ЗНЗ, учителі початкових класів

20
Ознайомлення із стандартами базової середньої освіти, які розроблені на компетентній основі
серпень-вересень 2018р.
учителі початкових класів
21
Підвищення кваліфікації вчителів і адміністрації школи
протягом фази
РМК, адміністрація ЗНЗ

22
Створення умов для якісного вивчення іноземних мов у старшій школі відповідно до Стратегії сталого розвитку «Україна - 2020»

протягом фази
РМК, учителі початкових класів

23
Ознайомлення з професійними стандартами педагогічної діяльності у початковій та середній школах

протягом фази
учителі початкових класів та середньої школи
24
Участь учителів у незалежній сертифікації
протягом фази
учителі початкових класів
25
Формування системи внутрішнього забезпечення якості освіти у школах – 2022р.
протягом фази
РМК, адміністрація ЗНЗ
26
Участь учнів у незалежному оцінюванні результатів навчання за курс базової школи
протягом фази
РМК, учителі початкових класів
27
Поповнення нормативної бази
постійно
адміністрація ЗНЗ

28
Проведення інструктивно-методичних нарад із учителями, які будуть викладати за новими програмами

протягом фази

РМК

29
Організація та проведення РМО учителів початкових класів, учителів-предметників з питань впровадження нових навчальних програм

протягом фази

РМК

30
Забезпечення соціально-психологічного супроводу впровадження концепції

протягом фази
РМК, практичні психологи ЗНЗ, соціальні педагоги ЗНЗ
31
Вивчення готовності до роботи базової школи за новим освітнім стандартом
серпень-вересень 2022р.
РМК

32
Проведення психолого-педагогічного консиліуму «Організація навчально-виховного процесу в 5-х класах в адаптаційний період»

жовтень 2022р.
РМК, практичні психологи ЗНЗ, учителі початкових класів
Третя фаза (2023-2029рр.)
33
Ознайомлення із стандартами профільної середньої освіти
серпень-вересень 2023р.
РМК, учителі початкових класів

34
Організація та проведення РМО учителів початкових класів, учителів-предметників з питань впровадження концепції

протягом фази

РМК
35
Організація самоосвіти педагогів
протягом фази
методична служба
36
Проведення індивідуальних методичних консультацій
протягом фази
методична служба

37
Участь випускників старшої школи в незалежному оцінюванні професійних кваліфікацій

протягом фази

РМК, учителі
38
Проведення анкетування батьків учнів з метою виявлення проблем організації НВП
протягом фази
практичні психологи

39
Вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду щодо впровадження концепції

постійно

РМК
40
Висвітлювання перспективного педагогічного досвіду учителів на блозі РМК
постійно
РМК


41
Проведення педагогічних нарад: «Про результати роботи початкової школи за новими освітніми стандартами», «Про результати роботи базової школи за новими освітніми стандартами на компетентнісний основі », «Про результати роботи профільної школи за новими освітніми стандартами»
березень 2018р.
березень 2022р.
серпень 2029р.


РМК, адміністрація ЗНЗ

                                                                                               



                                                                                                                      Затверджено:
                                                                                           рада РМК
                                                                                                       протокол №2  від 10.10.2017р.

Заходи щодо запобігання низької результативності одинадцятикласників в ЗНО з української мови і літератури на 2017-2018 н.р.
п/п
Зміст заходів
Перелік виконання
Виконавець

1
Проаналізувати та розглянути результати ДПА з української мови, яка проходила у формі ЗНО, на засіданнях РМО, ШМО, педагогічних рад.
серпень-вересень
2017
дирекція шкіл, керівник РМО, керівник ШМО

2
Оновити інформаційний стенд ЗНО - 2017
до 10.09.2017
заступник директора школи з навчально-виховної роботи






3
Дирекції шкіл:
а) чітко спланувати план-завдання внутрішньо шкільного контролю за станом викладання української мови і літератури на 2017-2018 н.р. , в якому визначити напрямки та вид контролю, об’єкт перевірки, термін та рівень контролю, підсумковий документ після перевірки;

б) здійснювати контроль за системним підходом при формуванні кадрового забезпечення, враховуючи при цьому наступність під час викладання української мови одним учителем у середній та старшій школах;

в) створювати належні психолого-педагогічні умови для підготовки до ЗНО;

2017-2018





упродовж 2017-2018



2017-2018
директор, заступник директора у навчально-виховній роботі,керівник ШМО


директор, заступник директора у навчально-виховній роботі

адміністрація, вчителі













4
Учителям-предметникам:
а) опрацювати Критерії оцінювання та неухильно дотримуватися об’єктивності їх виконання;

б) постійно проводити роботу щодо виховання в учнів любові і поваги до рідного слова, звичаїв та традицій українського народу;

в) створити та оновити банк завдань та методичної літератури для підготовки дітей до участі в ЗНО в 2018 н.р.

г) підвищити ефективність кожного уроку, включаючи повторення нового матеріалу; у практичній діяльності застосовувати форми і методи роботи, які б сприяли підвищенню грамотності учнів та знання теоретичного матеріалу з української мови та літератури; на різних етапах уроку запроваджувати тестові технології;

д) кожному вчителю розробити систему зворотного зв’язку з батьками слабо встигаючих учнів та поставити на облік адміністрації невстигаючих учнів;

пожвавити роботу з обдарованими та жвавими учнями; посилити відповідальність за підготовку та результативність участі учнів в олімпіадах, конкурсах;

систематично

постійно



до 15.09.2017


систематично




вересень




постійно

дирекція, учитель української мови та л-ри
учитель української мови та л-ри


учитель української мови та л-ри


учитель української мови та л-ри




учитель української мови та л-ри, класний керівник


учитель української мови та л-ри


5
На засіданнях ШМО розглянути питання про використання нових педагогічних технологій навчання з метою підвищення результативності навченості та розробити систему домашніх індивідуальних завдань
жовтень-листопад
ШМО
6
Практичним психологам ЗНЗ постійно надавати всебічну допомогу слабо встигаючим учням
постійно
практичний психолог
7
Залучення батьків до освітнього процесу з питань підготовки до ЗНО
2017-2018
адміністрація

8
Методисту РМК обговорити низьку результативність ЗНО з української мови, намітити шляхи розв’язання даної проблеми; до квітня місяця вивчити стан викладання української літератури в школах району та доповісти на раді методичного кабінету
з вересня по квітень

методист РМК
9
Забезпечити адресну практичну спрямованість кожного методичного заходу
постійно
методист РМК

10
Ввести в структуру методичної роботи день консультації молодим, малодосвідченим учителям з питань методики та теорії української мови і літератури
до 05.09.2017
методист РМК


Комментарии